Z początkiem semestru letniego 2018 studenci Wydziału Filologicznego UŁ otrzymali możliwość udziału w interesujących zajęciach praktycznych skumulowanych w ramach modułu „Komunikacja w biznesie”.
30-godzinny moduł był odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez przedstawicieli firm. Studenci, wybierając właśnie te zajęcia, uzyskali możliwość rozwoju swoich kompetencji społecznych, które przez pracodawców określane są jako najbardziej pożądane.
– Podczas zajęć prowadzonych wyłącznie przez praktyków – przedstawicieli firm partnerskich Wydziału Filologicznego – studenci nauczyli się samodzielności w zdobywaniu i ocenie informacji, dowiedzieli się również, jak nawiązywać kontakty biznesowe, prezentować i argumentować swoje racje czy np. prowadzić negocjacje – podkreśla dr Agnieszka Stawikowska-Marcinkowska, pełnomocnik Dziekana Wydziału Filologicznego UŁ ds. współpracy z biznesem i pracodawcami.
W ramach modułu „Komunikacja w biznesie” odbyły się m.in. następujące warsztaty/wykłady:
- Strategie komunikacji, planowanie komunikacji z otoczeniem
- Przygotowanie i prowadzenie prezentacji / Formy komunikacji interpersonalnej w biznesie
- Zarządzanie projektami w międzynarodowym otoczeniu
- Manager sprzedaży
- Zarządzanie projektami
- Nowatorskie formy komunikacji w biznesie – rola i kierunki rozwoju
- Podstawy komunikacji interpersonalnej
- Komunikacja biznesowa w Internecie
- Proces rekrutacji od kuchni
- Jak napisać dobrze CV i zostać zauważonym?
- Symulacja rozmowy rekrutacyjnej – jak się do niej przygotować?
- Komunikacja w biznesie międzynarodowym
- Komunikacja i współpraca w sieci Enterprise Europe Network
- Social Media
- Analityka webowa
Zajęcia spotkały się z pozytywnym odbiorem uczestników i prowadzących. Spore zainteresowanie zaobserwowano już w momencie zapisów – limit 40 miejsc został wypełniony w ciągu 48 godzin od rozpoczęcia rejestracji.