Język na ekranie w grach wideo: perspektywa recepcji przekładu

Projekt zbadać ma, czy gracze rzeczywiście zauważają komponenty „języka na ekranie” (treści reprezentowanych graficznie w produkcjach audiowizualnych).

Praktycznie rzecz biorąc, projekt będzie się starał zmierzyć postrzeganie komponentów wizualno-werbalnych, jak i opinie na temat ich przekładu w grach, a także udzieli odpowiedzi jak często gracze zauważają i angażują się w proces przetwarzania tego typu elementów w lokalizacji mediów interaktywnych. Wykorzystane mają zostać do tego metody kwestionariusza, wywiadu, ankiety internetowej oraz okulografii – badania specjalistycznymi kamerami podczerwieni, które śledzą ruchy gałek ocznych graczy rozwiązujących zagadki w logicznej grze wideo.


dr hab. Mikołaj Deckert
Okres realizacji: 25.05.2022-30.09.2026
Projekt realizowany ze środków NCN w ramach konkursu PRELUDIUM BIS 3, panel HS2