Tym bardziej jest to zaskakujące, że dominującą cechą światowej refleksji filmoznawczej jest zainteresowanie pozatekstualnym wymiarem funkcjonowania kultury filmowej, przejawiającej się rozwojem tzw. badań kultury produkcji. Studia powstające w tym nurcie badań dostarczają wiedzy o tym, jak filmy się produkuje, kto to robi, jak wygląda tok produkcji filmu, a także jaki wpływ na jego powstanie mają uwarunkowania społeczne, instytucjonalne, systemy finansowania i związane z nimi regulacje prawne. Projekt ten masz szansę wpisać się w tę lukę. Jego przedmiotem zainteresowania jest działalność Studia Filmowego im. Karola Irzykowskiego w latach 1981-1989, a głównym celem pogłębienie wiedzy o polityce programowej kinematografii wobec debiutów oraz kulturze produkcji późnego PRL-u.
mgr Emil Sowiński
Okres realizacji projektu: 01.04.2020-31.03.2023
Projekt finansowany ze środków NCN w ramach konkursu PRELUDIUM 17